מהפכה בחווה: חוות העיזים בנגב שעשתה שדרוג דיגיטלי בשנת הקורונה

בשיתוף פייסבוק ישראל

עודכן לאחרונה: 7.4.2021 / 8:28

צפו: המסעדה בחוות קורנמל ברמת הנגב הייתה תמיד גדושה, עד שהקורונה עצרה הכל. ענת ודניאל לא התייאשו ובעזרת פרויקט "העסק של כולנו" למדו כלים חדשים, שמאפשרים להם להגיע ללקוחות באופן דיגיטלי ולהמשיך למכור את המטעמים שלהם

בווידיאו: כך מתמודדת חוות קורנמל במועצה אזורית רמת הנגב עם משבר הקורונה/עריכה: דפי מקל, בימוי: ליאור נאור

אחד המונחים שכבשו את השיח העולמי בנושא הקיימות בשנים האחרונות הוא "farm to table" - גידול עצמי של מוצרים והבאתם עד לשולחן האוכל. "זה קצת מצחיק, כי עשינו את זה עוד לפני שמישהו בכלל דיבר על זה", אומרת ענת קורנמל, שיחד עם בן זוגה דניאל מחזיקה את חוות קורנמל, חוות עיזים, מסעדה וחנות גבינות במועצה האזורית רמת הנגב.

את החווה, שהוקמה ב-1997, אפשר למצוא ממש סמוך לצומת טללים, מעט אחרי באר שבע: "הגענו לכאן אחרי ששוטטנו ברחבי הארץ, בניסיון למצוא איפה אפשר להקים חווה לגידול עיזים, ולייצור גבינות ומוצרים מחלב עיזים. רוב המשקים שמייצרים חלב מקושרים עם מחלבות. הם מגדלים את החיות, חולבים אותן ומוכרים. אנחנו החלטנו שזה לא מתאים לנו".

כיאה לחוויית נגב ייחודית, חוות קורנמל שגשגה עד שהגיעה הקורונה: "היו כאן המון תיירים, מישראל ומחו"ל, ואז הכריזו שהתחיל הסגר ונשארנו בלי נפש חיה. מרשימת המתנה למסעדה, תורים ועומס מטורף - לכלום. סגרנו, כי לא היה מה לעשות. הרגשנו שמשהו נורא קורה ושלחו אותנו להסתדר לבד".

בימים כתיקונם, הלקוחות היו מגיעים למסעדה, נהנים מפיצה עשויה גבינת חלב עיזים או מופתעים לטעום קפה מעולה עם חלב עיזים, גלידה ועוד. המצב החדש הכריח את חוות קורנמל לעשות התאמות ולשמחתם של ענת ודניאל, הם שמעו דרך מחלקת יזמות של המועצה האזורית על פרויקט "העסק של כולנו", והצטרפו.

"פתאום נפתחה לנו פלטפורמה מלאה באפשרויות, עם הרצאות על מכירות, שיווק ועוד. זה מיקד אותנו ונתן לנו כלים לשימוש נכון בפייסבוק, אינסטגרם ועוד מבחינת מינון וקהלי יעד".

מי שסייעה להם להקים אתר וחנות אינטרנטית לעסק הייתה ענת שפיגלמן, סטודנטית שצוותה אליהם במסגרת הפרויקט: "היו לה המון רעיונות ותובנות. למשל, יש לנו לקוחות פחות דיגיטליים, אז הכנו להם מצגת שמסבירה למי שמתקשה איך להתנהל דרך האתר שלנו".

כיום, ענת שמחה לראות עלייה בתגובות ובכמות הפוסטים שעולים ברחבי הרשת בנוגע לחוות קורנמל ודניאל יודע: "אם אתה לא נמצא ברשת היום - אתה לא נמצא בכלל". "זה פרויקט מקסים", מסכמת ענת. "בתפיסה שלי - תמיד יש לי מה ללמוד".

חוות קורנמל

טלפון: 08-6555140

בשיתוף פייסבוק ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully