"פעם הקמנו את כיכר העיר הפיזית, היום צריך להקים את הכיכר הדיגיטלית"

בשיתוף פייסבוק ישראל

17.1.2021 / 16:13

נשיא המדינה ראובן ריבלין הגיע לביקור בבת ים, שם נשא דברים ושוחח עם מספר בעלי עסקים שהשתתפו בשלב הפיילוט בפרויקט "העסק של כולנו", כמו גם עם מנכ"לית פייסבוק ישראל עדי סופר תאני וסמנכ"לית האסטרטגיה של הפורום הכלכלי חברתי, יפעת זמיר. צפו בדברים

בווידיאו: ביקור נשיא המדינה ראובן ריבלין בבת ים במסגרת פרויקט "העסק של כולנו"/צלם: אבי קנר, מקליט: אורי בוזגלו

שלב הפיילוט בפרויקט "העסק של כולנו", היוזמה הלאומית למען העסקים הקטנים בישראל, מגיע לסיומו בהצלחה רבה ולפני המעבר לשלב הבא וההתקדמות לפריסה הארצית של התוכנית, הגיע ביום חמישי החולף נשיא המדינה ראובן ריבלין לביקור בבת ים, שם נפגש עם מנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי סופר תאני, סמנכ"לית אסטרטגיה בפורום הכלכלי חברתי, יפעת זמיר, ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט וכמה מבעלי העסקים הקטנים המשתתפים בתוכנית בחודשים האחרונים.

הנשיא ריבלין אמר במהלך האירוע: "ברור לנו שימי החירום דורשים מאיתנו לנקוט צעדי חירום. אין לנו ספק שאנו שרויים במשבר עמוק, בריאותי, חברתי וכלכלי, שהשיקום ממנו יימשך עוד תקופה ארוכה וידרוש משאבים אדירים. ברור לנו שבדומה לשמה של היוזמה היפה הזו - שיקום הכלכלה והמגזר העסקי הוא אכן העסק של כולנו. העסקים הקטנים הם צינור החמצן של הכלכלה הישראלית והיוזמה הזו רותמת את כל החדשנות, היצירתיות והאפשרויות הטכנולוגיות והופכת אתגר מורכב וקשה להזדמנות אדירה".

מנכ"לית פייסבוק, עדי סופר תאני, הסבירה את הרעיון מאחורי הפרויקט והצורך בו: "זה באמת העסק של כולנו, של כל המגזרים והתעשיות, לא רק של הרשויות או הממשלה. שיקום וסיוע לעסקים הקטנים זו משימה של כולם והסיפור הזה, של טרנספורמציה דיגיטלית, הוא משהו שאנחנו מדברים עליו המון זמן. היום כבר מבינים שזה לא רק משהו שנחמד שיהיה לך, אלא הכרח. אם פעם היה צורך להקים את כיכר העיר הפיזית, היום צריך להקים גם את כיכר העיר הדיגיטלית.".

"זו משימה חשובה, גם במסגרת ההתמודדות עם המשבר וגם לשם יצירת חוסן כלכלי לעסקים קטנים לעתיד", הוסיפה סופר תאני. "המון עסקים קטנים ניצלו את המשבר הזה כדי 'לקפוץ למים', לעשות את השינוי שהם מדברים עליו המון שנים".

יפעת זמיר, סמנכ"לית אסטרטגיה בפורום הכלכלי חברתי, סיפרה במהלך המפגש: "הקורונה החזירה לחיינו את המרכזים הקטנים ובעלי העסקים הנהדרים, שממש גילינו אותם במסגרת המהלך הזה. כל החיים של העיר תלויים בשדרת העסקים הקטנים, כי היא משפיעה על ההורים והילדים באופן ישיר. חשבנו איך אפשר לסגור את הפער הדיגיטלי והיה ברור לנו שרשויות מקומיות חייבות להיות חלק מהמהלך הזה".

העסק של כולנו בת ים. העסק של כולנו, צילום מסך
לא הייתה לו נוכחות דיגיטלית לפני ההצטרפות לפרויקט "העסק של כולנו". זריהן/צילום מסך, העסק של כולנו

עופר זריהן, הבעלים של "מאמא דיאלי", מסעדת אוכל ביתי בבת ים, סיפר לנוכחים במפגש: "זה עסק משפחתי של אוכל מוכן, שפועל כבר עשר שנים. אני מבשל מאחור ואשתי מוכרת בחזית והמשבר היה הפתעה גמורה, הלם. פתאום המקום ריק ואין לי מה לעשות, אין לי הכנות ליום הבא. זה היה מפחיד ולא היה עם מי לדבר. בגלל שזו מסעדת פועלים, חוויית הצריכה הייתה חייבת להשתנות, כי אנשים רצו רק טייק אווי.

יום אחד קיבלתי הודעה על הפרויקט הזה והחלטתי שאין לי מה להפסיד, אז נרשמתי והתקשרו אליי, שאלו שאלות, בדקו אם אני מתאים לקריטריונים. עד הפרויקט היה לי רק פייסבוק פרטי, אבל לא התעסקתי עם הדיגיטל בכלל. היו לי שם רק איזה 500 חברים והיינו מעלים תמונות של אוכל פעם בחודשיים אולי. ברגע שהתחלנו עם הפרויקט ובנינו נוכחות דיגיטלית דרך אינסטגרם ופייסבוק, הצטרפו עוד ועוד אנשים. היום כבר יש איזה 2,000 וזה רק הולך וגדל. פתאום גם התחלנו לעשות משלוחים וראיתי שיש הרבה יותר תנועה. יש לנו גם אינטראקציה עם הלקוחות דרך דף הפייסבוק העסקי - הם שואלים, מבקשים מתכונים, יש תגובות, שיתופים. זה חי. הקהלים הישנים מזמינים עכשיו יותר וגם הגענו לקהלים חדשים ואנחנו אפילו מדברים עם הלקוחות בקבוצת ווטסאפ שהקמנו".

לעמוד הפייסבוק של מאמא דיאלי

קובי (יעקב) שחוח, הבעלים של "חניתה", חנות שירותי צילום ומתנות בבת ים, הוסיף: "אני עוסק בענף הצילום מ-1980 ונכון להיום הכל סגור ואי אפשר ללכת לצלם יותר באירועים, אבל אני עדיין מצליח לעבוד מהדרום ועד לצפון בעזרת פייסבוק, בעזרת המדריך שהגיע אלינו כמטה קסם ובעזרת עיריית בת ים. לפני שהצטרפתי לתכנית לא הייתה לי ממש נוכחות דיגיטלית מקצועית ולכן הלקוחות הגיעו מאזור מצומצם, בת ים והסביבה. עכשיו, כשהתחלנו לפעול בפייסבוק ואינסטגרם, הקהל הוא ארצי. אני לא מדור המחשב, והמעבר לדיגיטל לא היה קל, אבל הסטודנט לימד אותנו איך לשפר את האתר וליצור מקורות חשיפה נוספים ובזכות הדיגיטל יש המון פניות, מכל הארץ. בלי המעבר לדיגיטל - לא הייתי שורד. חד משמעית הייתי סוגר את העסק".

לעמוד הפייסבוק של פינה קטנה ומטריפה - מבית חניתה

בשיתוף פייסבוק ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully