"העסקים הקטנים ספגו את המכה הגדולה ביותר"

בשיתוף פייסבוק ישראל

21.12.2020 / 8:00

הקורונה פגעה קשות בעסקים הקטנים בארץ, בעיקר אלו שאינם פועלים במסחר הדיגיטלי. בדיון באולפן וואלה! NEWS, מנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי סופר תאני, יפעת זמיר, סמנכ"לית אסטרטגיה בפורום הכלכלי חברתי, ומנכ"ל בית הנשיא הראל טובי הציגו את התוכנית שתשנה את המצב. צפו

בווידיאו: הכירו את היוזמה הלאומית למען העסקים הקטנים - "העסק של כולנו"/אולפן וואלה! NEWS

משבר הקורונה השפיע כמעט על כל עסק קטן בישראל וכיום נעשים מאמצים רבים לסייע לבעלי העסקים הללו, להתייצב מחדש ולצלוח את התקופה המאתגרת הזו.

אחת היוזמות המשמעותיות ביותר שנולדו על מנת לסייע ולשפר את המצב היא "העסק של כולנו", יוזמה לאומית בהובלת פייסבוק, לחיזוק האיתנות של העסקים הקטנים בישראל דרך בנייה וקידום של הנוכחות הדיגיטלית שלהם.

מנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי סופר תאני, הגיעה לאולפן המיוחד לכבוד הצגת התוכנית ואמרה: "התוכנית יצאה לדרך בתקופת הקורונה, כשהבנו שהעסקים הקטנים בישראל סופגים את המכה הכלכלית הגדולה ביותר. הפגיעה הכלכלית בהם פוגעת במשק, בחברה ובכלכלה והרעיון היה לעזור להם לצלוח את התקופה. היכולת להקים עסק שהפעילות שלו נשענת על האונליין היא מפתח לחוסן, גם בתקופה הזו וגם הרבה שנים קדימה".

בואו להיות חלק: הירשמו לתוכנית "העסק של כולנו"

בישראל קיימים כיום למעלה מחצי מיליון עסקים קטנים ובינוניים, אך רק כ-14 אחוזים מתוכם פועלים במסחר הדיגיטלי. ב"העסק של כולנו" ימצאו בעלי העסקים הקטנים מערך הדרכה, הכולל שורה של סרטונים, בשפה פשוטה ונוחה ליישום. סרטוני הדרכה אלו יאפשרו לכל אחד להתאים לעצמו את התכנים שיכולים לעזור לעסק שלו, החל מבניית אתר ודרך שיווק בפייסבוק, יצירת פרסומות ותוכן אפקטיבי ברשתות החברתיות, קבלת תשלומים אונליין, הקמת מערך משלוחים ולוגיסטיקה ועוד.

אל התוכנית הצטרפה גם אגודת הסטודנטים בישראל, אשר סטודנטים מתוכה עברו הדרכות וילוו את בעלי העסקים שיקחו חלק ב"עסק של כולנו". בנוסף, מובילה התוכנית את הקמתה של קהילה לעסקים הקטנים, בה הם יכולים לתת טיפים זה לזה, לבקש עזרה ולהתייעל יחד.

יפעת זמיר, סמנכ"לית האסטרטגיה של הפורום הכלכלי חברתי של נשיאות המגזר העסקי, הסבירה: "למיתון הבריאותי יש קשר מיידי למיתון הכלכלי. רמת הביקושים מהעסקים הקטנים ירדה משמעותית. ישנם 120 אלף עסקים, עם 250 אלף מועסקים, שנמצאים בסכנת קריסה וסגירה. במצב שנוצר, פער דיגיטלי הוא היום כלי חיוני ליכולת ההישרדות לעסק קטן".

היוזמה הלאומית הזו התגבשה בעקבות קריאתו של נשיא המדינה, ראובן ריבלין, לסייע לעסקים הקטנים. הראל טובי, מנכ"ל בית הנשיא, השתתף אף הוא באולפן וסיפר: "אני זוכר את הפגנת העסקים הקטנים, שהגיעה לבית הנשיא בתחילת המשבר. הנשיא אירח אותם והזעקה שלהם כלפי הממשלה לא הייתה רק 'תנו לנו יכולת לשרוד וסיוע כלכלי', אלא 'תנו לנו כלים'. הטרנספורמציה הדיגיטלית שצריכים עסקים רבים בישראל לעשות הוא מרכזי בסל הכלים הזה".

בואו להיות חלק: הירשמו לתוכנית "העסק של כולנו"

בשיתוף פייסבוק ישראל
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully